woensdag 8 mei 2013

Hoe voorkom ik jaloezie?

Is jaloezie nuttig? Nee. Ik wil je graag uitleggen hoe je jaloezie als een emotie kunt voorkomen, en het te gebruiken als iets dat jou helpt te bereiken wat jij wilt!

Ik denk dat heel veel van ons wel eens jaloers zijn. Best vaak, als je er goed over nadenkt. Altijd zien we mensen die beter zijn dan wij, mensen die meer succes hebben, of erg populair zijn.
Wanneer je zulke mensen ziet, krijg je al snel zo'n gevoel van; dat wil ik ook! Waarom hij? Waarom verdient hij dat? Waarom hij wel, en ik niet?

Toch is het goed om jezelf dat af te vragen. Je moet alleen iets specifiekere vragen aan jezelf stellen, zoals; Wat heeft die bepaalde persoon gedaan om datgene te krijgen waar ik jaloers op ben? Wat kan ik doen om te bereiken wat die bepaalde persoon ook heeft? Wat kan ik van die persoon leren?

Ik denk dat jaloezie op een positieve manier te gebruiken één van de beste dingen is die je voor jezelf kunt doen. Jaloers zijn op iemand kan een super goede motivatie zijn om iets moois te bereiken!
Dus geef je niet over aan de emotie van jaloezie, maar laat je jaloezie je stimuleren! :)

Voor een youtube-filmpje over hoe je jaloezie kunt voorkomen, klik hier!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten